HedvabnaStezka.cz SvetBehu.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz TuleniPasy.cz Pádler.cz Festival OBZORY Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

ZAJÍMAVÉ VYBAVENÍ

Obtížnost: B/C
Nejvyšší bod: 2143m

Popis:

Zajištěnou cestu ze sedla Ferlacher Sattel (nedaleko chaty Bertahütte) na Tennalm můžeme označit za tajný tip. Velmi zajímavý je traverz exponovaného klínovitého žlabu, podobného soutěsce, zajištěného pomocí kolíku a ocelových lan. Vhodným pokračováním je celá zajištěná cesta jihovýchodním hřebenem na Mittagskogelm čímž vznikne velmi pěkná okružní túra.

Příjezdové místo:

Ledenitzen, 600m

Výchozí bod:

u chaty Bertahütte (závora), 1170m, příjezd sem po velmi špatné štěrkové silnici

Výstup:

Z parkoviště - pravá cesta (silnice) - sedlo Ferlacher Sattel, 1500m - 3min

Sestup:

Sestup směrem na Rosenbach (silnice) - ve 2. zatáčce odbočit doprava na neznačenou! lesní silničku (křižovatka pod Mittagskogelem) - na křižovatce silnic (cca 1425m) doprava - konec silnice, 1470m - lovecká cesta (na dvou rozcestích jít vždy doleva, resp. dolů) - Tennalm (lovecká chata), cca 1630m - nezřetelná pěšina k sedlu Krainer Törl, cca 1900m - pokračování zajištěnou cestou jihovýchodním hřebenem na Mittagskogel

Sestup rakouskou normální cestou nebo neznačeným severovýchodním hřebenem - Ferlacher Sattel k parkovišti

Obtížnost: B/C,

• lovecká cesta: KS3/4-C, obtížná orientace (žádné značení, jen ojediněle slabé červené body)
  • rakouská normální cesta: KS1-B, krátký zajištěný úsek, severovýchodní hřeben, jedno místo II, většinou I, obtížná orientace (bez značení)

Chaty:

Bertahütte , 1527m (pětiminutová odbočka ze sedla Ferlacher Sattel, od chaty vede též přímá cesta na parkoviště

Orientační mapa

01.03.2015,

Sem vložte diskusní příspěvek.