HedvabnaStezka.cz SvetBehu.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz TuleniPasy.cz Pádler.cz Festival OBZORY Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

ZAJÍMAVÉ VYBAVENÍ

Obtížnost: B/C
Nejvyšší bod: 2540m

Popis:

Tuto méně známou zajištěnou cestu na jižní straně lze rozdělit do tří úseků: nejprve zajištěný strmý stupeň k chatě Stara Frischaufova koča, pak dlouhý traverz k dolině Spodnji Dolci ve velmi krásné krajině a nakonec zajištěný výstup na vrchol. Před třetí částí je však ještě třeba zdolat velmi vyčerpávající cestu strmým suťovým polem (30 výškových m)

Příjezdové místo:

Jezersko, 880m

Výchozí bod:

několik km jižně od Jezerska odbočka štěrkové silnice k usedlosti Suhadolnik (ukazatel) 904m - buď zaparkovat tady (parkovné) nebo pokračovat v jízdě nahoru po špatné štěrkové silnici až k rozcestí s ukazatelem v místě Suhi dol, 1100m

Výstup:

Z pakoviště buď doleva (zajištěná cesta) nebo doprava (normální cesta) ke zřícenině chaty Stara Frischaufova koča - Spodnji Dolci - Bivak v Kočni (5min odbočka) 1952m - Kokrska Kočna, 2520m

Sestup:

sestup po zajištěné cestě na Jezerskou Kočnu až k sedlu Dolška škrbina poté na jih zpět k dolině Spodnji Dolci (směr Kokra) a další sestup jako výstup. Zvlášť vytrvalí horolezci se ze sedla Dolška škrbina mohou vrátit přes Grintovec a chatu Cojzova koča, 1791m

Obtížnost: B/C,

až k dolině Spodnji Dolci KS1/2-B v oblasti vrcholu KS3-C - nepříjemná nezajištěná místa.

Chaty:

• Bivak v Kočni, 1952m
  • Cojzova Koča, 1791m

Orientační mapa

02.03.2015,

Sem vložte diskusní příspěvek.