HedvabnaStezka.cz SvetBehu.cz Pohora.cz SvetOutdooru.cz TuleniPasy.cz Pádler.cz Festival OBZORY Expediční kamera SNOW Film fest Klub cestovatelů Praha/Brno

ZAJÍMAVÉ VYBAVENÍ

Obtížnost: C
Nejvyšší bod: 2127m

Popis:

Masiv Baby je zřídka chozený tajný tip. Několikrát změněná trasa zajištěné cesty se po delším stoupajícím traverzu v horní části spouští do temné skalnaté rokle a sestupuje po její levé straně, dokud poprvé nedosáhne hřebene. Ačkoliv je normální cesta poměrně snadná, byla Baba zlezena teprve v roce 1886.

Příjezdové místo:

Jezersko, 880m

Výchozí bod:

Z Jezerska přes Plašnarsko jezero do oblasti Ravenska Kočna - kousek za velkou polanou odbočuje doleva značená cesta k Jenkově planině - zde zaparkujte, kolem 1000m

Výstup:

Z parkoviště - silnice k dolní stanici dvou nákladních lanovek, 1090m, pokračovat buď a) doleva normální cestou ("Lovska pot" s několika jistícími pomůckami) k chatě Kranjska koča na Ledinah, 1700m  nebo b) přímou obtížnější zajištěnou cestou k chatě (Slovenska pot) - chata 5-10min za chatou na rozcestí doleva -  Sedlo pod Babo, 1989m - Velika Baba jižní vrchol - severní vrchol - Mala Baba

Sestup:

Sestup Jenkova planina, 1494m - dolů směrem na západ k parkovišti

Obtížnost: C,

KS4-C, místy trochu lámavé, za hlavním vrcholem na úzkém skalnatém hřebeni už žádné jistící pomůcky

Chaty:

Kranjska koča na Ledinah, 1700m

Orientační mapa

02.03.2015,

Sem vložte diskusní příspěvek.